Na obsah stránky

Český systém kvality služeb

www.csks.cz
Plus pro vaši konkurenceschopnost

Vyhledávání

 

Zástupci cestovních kanceláří a agentur se blíže seznámili s Českým systémem kvality služeb

O0C 8361

V pražském hotelu Galaxie proběhl ve čtvrtek 25. června 2015 odborný seminář Českého systému kvality služeb a Asociace cestovních kanceláří České republiky, který byl určen jak zástupcům cestovních kanceláří a agentur, tak dalším profesionálům z cestovního ruchu.

Tématem semináře byla samozřejmě kvalita poskytovaných služeb. Úvodní slovo přednesl pan Michal Veber, tajemník Asociace cestovních kanceláří České republiky, který kromě programu semináře představil také novou brožuru s návody pro zvládání krizových situací, již asociace připravila společně s Ministerstvem pro místní rozvoj České republiky. 

Po něm vystoupila paní Martina Košlíková z odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj České republiky, která účastníkům semináře představila Český systém kvality služeb. Na úvod zmínila pozitivní zkušeností se zahraničními systémy kvality služeb v cestovním ruchu, které jsou rozšířené jak v evropských zemích, tak i v Austrálii nebo na Novém Zélandu.

Blíže představila i  německý  systém ServiceQualität Deutschland, který se stal licenční předlouhou pro Český systém kvality služeb. „Čerpáme především z německého modelu, který funguje už přes deset let a má více než 3 300 certifikovaných organizací a partnerských subjektů z řad oborových asociací. I my jsme chtěli vymyslet něco podobného, a nechali se proto inspirovat, abychom mohli nabídnout českým organizacím a podnikatelům v oblasti cestovního ruchu účinný nástroj pro zlepšování kvality poskytovaných služeb založený na dlouholetých zkušenostech profesionálů“, řekla Martina Košlíková, která pak vysvětlila konkrétní přínosy certifikace ČSKS a popsala fungování celého systému. Na závěr svého vystoupení uvedla některé příklady dobré praxe, které představují například cestovní kanceláře Čedok, Sivek Hotels, ATIS a mnoho dalších. 

Na její slova navázal Michal Veber, jenž hovořil o vlastních zkušenostech s certifikací Českého systému kvality služeb, kterou úspěšně podstoupil s Asociací cestovních kanceláří České republiky. Na školeních Českého systému kvality služeb ocenil především jejich informační hodnotu, bezplatnost a možnost okamžité interakce s lektorem, který byl připraven ihned zodpovědět všechny dotazy účastníků. Tím však servis ze strany pracovníků ČSKS zdaleka nekončí, protože rady a informace jsou potřeba i během dalšího procesu certifikace, jak na vlastní kůži zjistil i Michal Veber, který všem přítomným školení Českého systému kvality služeb doporučil.

Zástupci Asociace cestovních kanceláří České republiky se poté zaměřili na webovou prezentaci a internetovou reklamu subjektů působících v cestovním ruchu. Příspěvky na toto téma přednesl předseda její internetové sekce pan Petr Pěcha, který zároveň působí jako manažer firmy Seznam.cz. Na pomoc si přizval dalšího experta firmy Seznam.cz, pana Michala Noska.

Společně pak účastníkům semináře vysvětlili, co na správném webu nesmí chybět a čeho je naopak potřeba se vyvarovat. Zdůraznili přitom potřebu provádět testování internetových prezentací a také vyložili jak na to. Přítomným rovněž objasnili rozdíl mezi obvyklými představami majitelů o fungování internetových stránek a tím, co jejich návštěvník ve skutečnosti potřebuje a hledá. Cenné byly rovněž informace o tom, jak využít internetové stránky firmy.cz, server sDovolena.cz nebo PPC reklamu k propagaci vlastních stránek poskytovatelů služeb v cestovním ruchu.

Zástupci českých cestovních kanceláří a agentur se díky této akci dozvěděli o výhodách Českého systému kvality služeb, který u některých z nich vzbudil živý zájem. Můžeme se proto těšit na to, že úroveň poskytovaných služeb brzy půjde nahoru i v této oblasti cestovního ruchu. 

O0C 8369O0C 8385O0C 8394O0C 8398O0C 8412O0C 8415O0C 8455
30.6.2015 8:48:58 - aktualizováno 30.6.2015 9:05:45 | přečteno 0x
 
facebookRSS
Integrovaný operační program - Evropská unie - MMR ČR
load